Jak sprawdzić widoczność strony w Google?

widoczność w google

Widoczność strony interentowej można sprawdzić zarówno za pomocą narzędzi zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Te drugie, to podłączone narzędzia analityczne, jak Google Analytics (GA), czy Google Search Console (GSC). GA pozwala na sprawdzenie faktycznego ruchu na stronie. Do sprawdzenia widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google potrzebna jest implementacja tego narzędzia.

Jak skonfigurować Google Search Console?

Istnieje kilka sposobów na dodanie strony do swojego konta GSC. Aby to zrobić niezbędne jest posiadanie adresu Gmail. Jeżeli taki posiadamy, należy przejść pod adres GSC. Jeżeli nie, należy takiego maila założyć. W artykule opisywana jest obsługa nowej wersji narzędzia.

1) Po przejściu do strony należy dodać nowy projekt oraz podać adres witryny.

gsc

adres strony

2) Należy wybrać sposób weryfikacji.

Do dyspozycji znajduje się 5 sposobów:

  • Plik HTML – wgranie wymaganego pliku na serwer
  • Tag HTML – umieszczenie krótkiego kodu w kodzie strony
  • Google Analytics – weryfikacja poprzez podłączone narzędzie analityczne
  • Menadżer tagów Google – weryfikacja poprzez podłączone narzędzie Google
  • Dostawca nazwy domeny

3) Po udanej weryfikacji należy przejść do zakładki „Skuteczność”.

4) Należy zaznaczyć wszystkie dostępne opcje (kolor oznacza zaznaczenie).

wszystkie elementy

Otrzymany widok to dane, które pokazują jaką widoczność posiada strona www. Są również zewnętrzne narzędzia oferujące ukazanie widoczność SEO, jednak zwykle są to estymacje programów, które nie są podłączone bezpośrednio do strony.

PORADA – Sprawdzenie potencjału strony w wyszukiwarce Google

Aby sprawdzić potencjał strony na jej pozycjonowanie czy też szanse na nowe słowa kluczowe do obecnej kampanii, wystarczy użyć filtra, jakim są „wyświetlenia”. Takkie posortowanie pokazuje, ile razy strona wyświetliła się na dane zapytanie i średnio na jakim miejscu była:

potencjał strony w gsc

Niestety Google nie udostępnia wszystkich danych dokładnie, zatem liczba kliknięć z powyższego widoku nie zgadza się z liczbą kliknięć podaną w kafelkach. Jednak jest najlepszy sposób na sprawdzenie potencjału strony.

Skontaktuj się!