Płatne reklamy i SEO krok po kroku

numer jeden

Działania związane z widocznością w wyszukiwarce Google można podejmować w obrębie dwóch płaszczyzn – zwiększania widoczności stron poprzez ich pozycjonowanie oraz kampanie płatnych reklam w ramach Google AdWords. Tłumaczymy ich podstawy.

Kiedy internauta wpisze daną frazę w wyszukiwarkę, wyświetli mu się lista wyników. Na górze której zobaczy zwykle kilka stron z dopiskiem „Reklama” lub „Link sponsorowany”. Poniżej znajdują się tak zwane wyniki organiczne, związane z trafnością wyszukiwania, poprzednimi wyszukiwaniami oraz działaniem algorytmów przeglądarki.

 

 Co wpływa na pozycję strony?

 

Optymalizacja stron i ich pozycjonowanie, czyli Search Engine Optimization, to kompleks działań mających na celu poprawę działania samej witryny oraz jej widoczność. Agencje zaczynają zwykle od optymalizacji. Jej część jest wykonywana przez programistów i polega na wprowadzeniu modyfikacji w kodzie źródłowym witryny, a także jej dostosowanie pod konkretne słowa kluczowe. Dzięki temu strona powinna ładować się szybciej oraz stanowić będzie doskonałą bazę pod działania SEO.

Algorytmy wyszukiwarek korzystają z listy kryteriów, które nie są podane do powszechnej wiadomości i są stale zmieniane. Wiadomo, że można podnieść pozycję witryny dzięki uzupełnieniu informacji o sklepie i jego danych kontaktowych, a także prowadzeniu merytorycznej aktywności w mediach społecznościowych. Ponadto znaczenie ma ilość i jakość stron linkujących do sklepu czy oceny w Internecie. W ten sposób algorytm umożliwia użytkownikowi znalezienie już na pierwszej stronie dokładnie tego, czego szukał – w dodatku z dobrą reputacją.

 

Płatne reklamy w Google AdWords

 

Z kolei reklamy w ramach Google AdWords polegają na mechanizmie PPC – Pay Per Click. W ramach PPC należy dobrać słowa kluczowe – ważne, by były one jak najjaśniej sprecyzowane. Konkurencja jest spora, a znalezienie wąskiej niszy ułatwia dotarcie do klienta.

Co istotne, koszt tego typu reklamy można łatwo regulować. Reklamodawca nie płaci za emisję reklamy, a jedynie za sumę kliknięć w link lub baner. Może ustalić także budżet dzienny, by umożliwić sobie odpowiednią liczbę wyświetleń strony, a jednocześnie nie przekroczyć maksymalnej kwoty, jaką w ciągu doby może przeznaczyć na reklamę.

Klient zdecydowany na zakup konkretnego produktu chętniej skorzysta z wyników z płatnych reklam, z kolei internauta poszukujący informacji – z wyników organicznych. Prowadzenie działań zarówno z zakresu płatnych reklam, jak i pozycjonowania stron ułatwia osiągnięcie sukcesu w sprzedaży internetowej.